Okul sabahları için 1 dilimde kahvaltı

ImageImage

Annem, bizi sabahları besleyip de göndereceğim diye takla atardı. Neden bilmem, apartmanın %80’inde çocuk olup okula gitmesine rağmen kalorifer geç yanardı, o yüzden bazen annem bizi mutfakta giydirirdi. Bazı sabahlar yumurta üstüne peynirle karıştırıp fırına sürdüğü ekmeği yerdik, bazı sabahlar da blenderda karıştırdığı süt, bisküvi, yumurta, muz karışımı ‘atom’ u içerek giderdik.

E şimdi ben de bizim kızı hazırlıyorum, fakat hazırlayıp sütünü, peynirini, ekmeğini, yumurtasını yedirme derdi bizde de var. Bizimki kenarları sert diye fırınlanan yumurtalı ekmeği sevmiyor, dişler de sallanıyor. Ben de buna şöyle bir çözüm buldum: Hani bu benim çok sevdiğim Lor Peyniri var ya onu alarak bir kek yapıyorum, işte tarifi.

1 bardak yoğurt

Yarım bardak zeytinyağı

3 yumurta 

3 bardak tam buğday un (elenmiş)

275 gr lor peyniri (siz başka peynir de koyabilirsiniz)

Evde bulabildiğiniz her türlü ot – yoğunluğunu siz ayarlayabilirsiniz

1 çay kaşığı tuz ( tuzu da siz kendi ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)

Yemek karbonatı ve yarım limon suyu (kabartma tozu yerine)

* Bardak boyutu su bardağı!

Önce yağ, yumurta ve yoğurt, sonra diğerlerini karıştırıp 40-45 dak 180 derecede pişirebilirsiniz. Ben en son biraz anason ve taze soğan da ekledim çok az, fena olmadı. Pul biber, kara biber de koyabilirsiniz, baharatlarla ağız tadınıza göre oynayabilirsiniz. 

Leyla sabah 2-3 dilim yiyerek gidiyor genelde. Rast gele!

Glüten intoleransı olanlara: Eğer glütene hassasiyet var ise aynı tarif pirinç unu ile de yapabilirsiniz. 

 

 

Leave a comment